Tel.: 070 320 1885. Geopend dinsdag t/m vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur en zaterdag tot 16.00 uur. Lees meer.
Foto: Frans en Mieke Tielemans
‘Wij zijn een stabiel familiebedrijf, zonder toeters en bellen.’
Niet een flinke kast of tafel, maar 40.000 miniboekenplankjes voor een spaaractie van een supermarktketen zorgden in 1982 voor een vliegende start van meubelmakerij De Stoof. De naam Tielemans was toen al gevestigd in Leidschendam. Met de gunfactor zat het dus wel goed. Die goodwill, in combinatie met een stevige dosis vakmanschap en ondernemingszin, maakte dat De Stoof in veertig jaar uitgroeide tot een vitaal familiebedrijf met tien medewerkers, een smaakvol ingerichte showroom en een werkplaats waar het bruist van de bedrijvigheid.
Meubelmakers en selfmade ondernemers
Dat Frans voor zichzelf zou beginnen, stond in zijn sterren geschreven. Maar dat hij in veertig jaar geen dag zonder werk zou zitten, had hij nooit durven dromen. Nog steeds staat hij vier dagen in de week in de werkplaats, want er is altijd wat te doen. Na de oprichting in 1982 volgden diverse verhuizingen, die allemaal in het teken stonden van uitbreiding. In de verbouwde boerderij aan de Stompwijkseweg 31 in Leidschendam heeft De Stoof haar ideale bestemming gevonden. Die locatie tussen de landerijen past helemaal bij het typische Stoofgevoel: gastvrijheid, warmte en thuiskomen.
Toch is groei nooit de onderliggende drijfveer geweest. Een stabiel bedrijf neerzetten dat continuïteit biedt, dat was de grondgedachte. Het bleek een intuïtief goede strategie, want waar grote spelers in de meubel- en interieurbouw omvielen, is De Stoof altijd stevig op haar fundamenten blijven staan. Frans: Wij zijn meubelmakers en selfmade ondernemers. Geen managers.
De opening in 1983 van de showroom aan de Damlaan was het moment voor Mieke om in de zaak te stappen. Vanaf dag één nam ze de verkoop en de administratie voor haar rekening. Haar voorliefde voor de wereld van de hospitality bracht haar dienstverlenende kant tot bloei. Zowel in haar contacten met de klant als in de aandacht voor het personeel. De kerstpakketten kwamen veertig jaar lang van haar hand en waren een begrip. Zo gaf ze ook jarenlang haar persoonlijke touch aan de kerstdiners, bedrijfsfeesten en klantevenementen.
Ondernemen is veranderen
Veertig jaar ondernemen betekent meegaan met de tijd. Aanvankelijk werd elke tekening nog langs de liniaal gelegd en kocht de klant zijn kast op basis van een eendimensionale tekening. Het potlood heeft plaatsgemaakt voor 3D design software, computergestuurde machines hebben hun intrede gedaan in de werkplaats, en de verschuiving van massief hout naar plaatmateriaal is niet meer te stoppen. Woonprogramma’s, snel veranderende trends en het internet zorgden daarnaast voor een ander bestedingspatroon. Een ding is echter onveranderd gebleven: de klantwaardering. Klanttevredenheid wordt nu weliswaar afgemeten aan reviews, maar achter het ‘uitstekend’ van veertig jaar geleden schuilt nog steeds dezelfde waardering als de 9,5 op de huidige klantbeoordelingspagina.
Geloof in De Stoof
In 1982 begonnen Frans en Mieke hun eenmanszaak onder de naam ‘Ambachtelijke meubelmakerij De Stoof’. In de beginjaren maakte Frans nog echte stoofjes, omdat de houten voetwarmer nu eenmaal met de bedrijfsnaam verbonden was. Als gebruiksvoorwerp is de klassieke stoof in onbruik geraakt en hoewel het ambacht er nog steeds is, staat de naam De Stoof tegenwoordig voor meer dan een voetwarmer of het handwerk van een vakman. Vier decennia later belichaamt De Stoof ook zachte kernwaarden, zoals warmte, gastvrijheid, thuis voelen en vertrouwen.
Dat vertrouwen is een belangrijke pijler van het succes van De Stoof. Mieke: Wij zijn altijd gewoon gebleven. En eerlijk. Dat wekt vertrouwen naar de klant. Dat er in veertig jaar nooit problemen zijn geweest met klanten, is te danken aan dat vertrouwen, dat overigens geheel wederzijds is. Frans: Op die manier hebben we veel meubels verkocht. En dat doen we nog steeds. Mensen geloven in ons.
Geheim
Veertig jaar is een schitterende mijlpaal om het bedrijf over te dragen. Frans en Mieke zijn blij dat ze in Wouter en Lotte hun opvolgers hebben gevonden en dat de naam De Stoof blijft voortbestaan. Het geheim van een goede samenwerking hebben ze zelf voorgeleefd. Er was altijd een gescheiden taakverdeling. Frans had zijn afdeling. Mieke de hare. Als je dat van elkaar weet, dan gaat het goed. Mieke: Daarom konden wij veertig jaar lang succesvol samenwerken.
Op 12 januari 1983 verscheen dit artikel over Meubelmakerij De Stoof in de krant, met een foto van de meubelmakerij en trotse eigenaar Frans Tielemans. Vanaf dag één maken we wat onze klanten mooi vinden.
Foto: Lotte en Wouter Tielemans
‘De kinderen van de vaste klanten komen nu naar de showroom.’
Meer dan affiniteit
Opgroeien in een familiebedrijf betekent van jongs af aan onderdeel zijn van. Ongemerkt raakten Wouter en Lotte bevriend met de wereld van de meubel- en interieurbouw. Toch riepen beiden altijd dat ze zich nooit professioneel aan het bedrijf zouden verbinden.
Het liep allemaal anders. Wouter werkte zich geleidelijk aan in het bedrijf. Bezorgen werd meehelpen in de werkplaats. Na een paar maanden kon hij zich meten aan de ervaren meubelmakers.
Er bleek meer te zijn dan enkel affiniteit. Meubels maken is er nu niet meer bij. Tegenwoordig bestiert Wouter de meubelmakerij vanuit zijn kantoor. Alle andere taken, van de showroom en de marketing tot de administratie, vallen onder verantwoordelijkheid van zijn zus Lotte. Met dertien jaar ervaring in de hotellerie kan ze haar kennis en capaciteiten volop kwijt in het familiebedrijf. De brede basis in het hotelwezen bleek verrassend goed te matchen met de plek in het familiebedrijf die haar moeder achterlaat.
Lotte: Juist de laatste tijd duiken er weer regelmatig klanten op van het allereerste uur. Of kinderen van vaste klanten die enthousiast uitwijden over een kast die De Stoof dertig jaar geleden voor hun ouders heeft gemaakt. Dat stemt trots. Er is ook veel herkenning. Dan blijkt dat onze aanwezigheid in de zaak, hoe lang ook geleden, niet onopgemerkt is gebleven. Dat schept een band.
Meeveren
De instelling van zijn grondlegger heeft het bedrijf vitaliteit gegeven. Noem het de Tielemans-inslag. Vader Frans dacht altijd: als een ander het kan, dan kan ik het ook. Sterker nog, meubels waarvan een ander zou zeggen ‘daar begin ik niet aan’, die maakte hij. Ook Wouter en Lotte zeggen niet graag nee tegen een klant. Lotte: Mensen vragen ons wel eens: zeg je het als je het niet mooi vindt? Dan zeggen we dat eerlijk. Verder veren en denken we zoveel mogelijk mee met de klant.
Gevraagd naar het gekste meubel dat de werkplaats ooit heeft verlaten, brengt Wouter een bed in herinnering waar hij zelf aan heeft gewerkt. Dat bed had een onderbed, dat na uitschuiven op gelijke hoogte moest komen als het hoofdbed. Daar heeft veel denkwerk ingezeten. Uiteindelijk werkte het fantastisch. Ook dat werd mogelijk gemaakt voor de klant.
Blik op de toekomst
2022 wordt het jaar van de waarheid voor Wouter en Lotte. Hoe ziet de nieuwe generatie Tielemans de toekomst in de meubel- en interieurbouw?
Lotte: Klanten komen steeds vaker voor het totaalplaatje. Bij een op maat gemaakte tafel zoeken mensen bijpassende stoelen, een tapijt of lamp. We zien ook een grotere vraag naar interieuradvies, bijvoorbeeld over de kleur van de muur achter een kast die wij hebben ontworpen.
Wouter: In de meubelmakerij zal de nadruk meer komen te liggen op meubels waar mensen hun standaard niet in kunnen vinden op het internet. Dan praat je over het grotere maatwerk, zoals wandkasten en kasten en suite. Daar zijn we nu al goed in.
Zowel broer als zus zien dat er nog een trend gaande is: een groeiende behoefte aan aandacht. Daarom neemt De Stoof graag de tijd voor een klant. Dat begint met de vraag of die koffie wil. De koffie smaakt bij De Stoof overigens zoals bij de mensen thuis, want ook dat hoort bij het Stoofgevoel: thuiskomen. De aandacht houdt pas op als alles naar tevredenheid is afgerond. Daar past als vanzelfsprekend een uitstekende service bij.
Een veranderende vraag dus, met een nieuwe generatie aan het roer. Wat blijft is het familiebedrijf, zonder toeters en bellen, op een schitterende locatie. Als de medewerkers het dan ook nog naar de zin hebben, dan zit het wel goed. Lotte: mensen blijven bij je werken als ze het goed hebben en er een goede sfeer is. Medewerkers hebben, net als klanten, aandacht nodig. Daar zorgen we voor.
Wat opvalt is dat alles donker en zwaar eiken is. Dat is nu wel anders! Andere vormen en materialen. Wat niet is veranderd is de gastvrijheid waarmee wij onze klanten in de showroom ontvangen. En gelukkig kan dat nu weer!
Foto: Meubelmaker Lieke.
‘Ontvangen worden als een familielid.’
Over een sprong in het diepe
Het was een gekke sprong, die goed uitpakte. Met een bachelor Industrieel Ontwerpen op zak, maar nog niet klaar met haar meubelmakersopleiding, solliciteerde Lieke brutaal bij De Stoof en werd ze tot haar eigen verrassing direct aangenomen. Een van de eerste projecten waar ze aan werkte, een kastenwand van liefst acht meter lang met ladder, staat in haar geheugen gegrift. Terwijl ze eraan werkte ontstond er een beeld in haar hoofd van de klant. Zoveel boeken; dat moest wel een soort professor zijn. Lieke: Dat beeld bleek helemaal te kloppen toen ik mee op klus ging. Maar het mooiste was de reactie van de klant toen de kast stond. Dat maakte indruk.
De uitdaging
Lieke: Toen ik in Delft studeerde, miste ik de praktische kant. Nu zit ik volop in de praktijk en vind ik vooral mijn uitdaging in de puzzel van een meubelstuk. Ze hoopt haar creatieve hersens nog meer te laten kraken met het nieuwe ontwerpprogramma van De Stoof. Meubels ontwerpen én maken; voor een ontwerper met maakdrang is het de gouden combinatie.
De klant over De Stoof
Lieke denkt en hoopt dat klanten De Stoof zien als een meubelmaker die de waarde van de producten hoog houdt en tegelijk aan alle wensen tegemoet komt. De meubelmaker die alles kan dus. Lieke: Af en toe denken we in de werkplaats: hoe gaan we dat doen? Maar uiteindelijk komt het altijd goed en krijgt de klant wat hij wil.
De toekomst
Lieke: Met de huidige groei zou het me niet verbazen dat de werkplaats te klein wordt. Het klinkt misschien gek, maar ik hoop dat De Stoof hier over tien jaar niet meer kan zitten. Dus ja, dan wordt het uitbouwen of verhuizen.
In 1991 zag de showroom er heel anders uit, met voor die tijd zeer eigentijdse meubels. Ook interieuradviseur Erika, die ruim 27 jaar voor ons heeft gewerkt, staat op de foto. Alsof ze gisteren ons familiebedrijf kwam versterken.
Foto: Meubelmakers Steven links op de foto, naast oprichter en eigenaar van Meubelmakerij De Stoof, Frans Tielemans.
‘De mooiste meubels maken en de klant tevreden maken.’
Over een kwart eeuw De Stoof
Na zijn laatste stage bij De Stoof kon hij blijven. Dat is inmiddels vijfentwintig jaar geleden. Sindsdien is hij er niet meer weg te slaan. In de avonduren liet hij zich verder scholen tot gecertificeerd fijnhoutmeubelmaker. Hij heeft de crisis meegemaakt en zag collega’s vertrekken en komen, maar een constante factor bleef: de orderportefeuille was altijd gevuld. Steven: Dan is het goed dat we een leuk team hebben, dat goed hard loopt voor elkaar.
Zelf zit hij meestal in de voorproductie. Het voorbereidende werk dus: platen zagen of massieve delen verlijmen. Als het werk wordt verdeeld, kiest hij het liefst voor tafels. Daarmee verraadt Steven zijn grote voorliefde voor het werken met massief hout.
Teamwerk, daar draait het om
Steven: We hebben een team dat samen werkt aan een eindproduct. Zodra de tekening ‘naar beneden’ komt, is iedereen ermee bezig. We zorgen samen dat het goed de deur uitkomt, dat het goed wordt afgeleverd en dat de klant tevreden is. Daar gaat het om. Daar draait alles om.
Trots op De Stoof
De Stoof is een familiebedrijf en dat merkt Steven. Er is grote betrokkenheid op het personeel, er is openheid en gezelligheid. Je hoort erbij, ook al ben je geen lid van de familie. Er is ook geen drempel om binnen te lopen of te bellen, op welk tijdstip ook. Steven: Het is gewoon een heerlijk bedrijf.Dat de klanten net zo blij zijn met De Stoof als hijzelf, merkt Steven steeds vaker aan reacties op sociale media. Daar leest hij dingen terug als: kwalitatief goed werk geleverd, fijn personeel, goede montage. Steven: Dat zijn de goede dingen om te horen. Daar doe je het allemaal voor.
Hier zitten ze op de schoot van hun vader, meubelmaker en oprichter van Meubelmakerij De Stoof, Frans Tielemans. Vanaf deze hijskraan verdween in 1990 de eerste heipaal in de grond.
Foto: Spuiter Martin.
‘Goede sfeer en hard werken. Dat is werkplezier.’
Over hout
Hout is een zacht en vriendelijk product om mee te werken. Anders dan staal. Martin kan het weten, want de lakspuiter van De Stoof heeft in zijn leven zo’n beetje alles gespoten wat denkbaar is. Van carrosserieën, tot Steinway piano’s en telefoonsnoeren voor de rijken der aarde. Vraag hem niet om houtgeuren te onderscheiden. Dat is het terrein van de meubelmakers. Maar de geur van hout doet wel degelijk iets met hem. Als hij er een paar woorden aan moet geven, dan is dat: vers gemaaid gras. Die associatie is niet zo vreemd, want Martin heeft naast spuiten nog een passie: paarden. De producten die in zijn lakspuit verdwijnen, herkent hij overigens wel blind aan hun geur. Een twee-componenten product, een olie of een beits; elk verfproduct ruikt anders.
Dat ene meubel
99,9% van alle producten die de werkplaats verlaten, wordt met lak, verf of olie door Martin behandeld. Zijn enige gereedschap: de lakspuit. Daarmee spoot hij ook zijn eigen eettafel. Ontworpen door De Stoof, meet dit monster maar liefst drie meter. Er rust een blad op van vijf centimeter dik en de poten komen aan beide kanten in het bovenblad uit. Een apart ontwerp, waar hij zelf drie lagen blanke lak overheen spoot.
De uitdaging
Elk meubel dat vanuit de werkplaats de spuiterij binnenkomt is uniek. Afhankelijk van de grootte kunnen projecten tot een week in beslag nemen. Dat maakt het werk van de lakspuiter afwisselend en een uitdaging. Tussen het voeren van de paarden door, gaat Martin vier dagen in de week voor dat ene doel: elk meubelstuk strak afwerken. Over dat Stoof-gevoel Inmiddels werkt Martin bijna elf jaar bij De Stoof. Met dat werkplezier zit het dus wel goed.
In de advertentie staat een tekening afgebeeld van een interieur met een eettafel en vier stoelen van Europees eiken. Deze complete set was toen in de aanbieding voor 1.625 gulden (omgerekend 737 euro). Inmiddels is hout als grondstof veel kostbaarder geworden. Toch krijgt u 36 jaar na dato bij ons nog steeds veel waar voor uw geld.
Foto: Meubelmaker Wouter.
‘Saamhorigheid en voor elkaar door het vuur gaan. Met een vleugje Johnny Cash.'
Over hout en dat ene meubel:
Hout werkt. Hout leeft. Hout zet je zintuigen open. Elke houtsoort heeft zijn eigen geur en zijn eigen structuur. Ruiken en voelen. Dat is het. Vergelijk het met whisky die in eikenhouten vaten is gerijpt. Dat proef je. Zo is het ook bij De Stoof. Je hoeft de zagerij maar binnen te lopen of je ruikt het. De geur van hout. Dat geeft warmte. Te midden van dat rijke bouquet aan houtgeuren werkte Wouter ooit aan een walk-in closet. Een imposant project met verlichting, die automatisch aan- en uitging. Die kast zal hij niet snel vergeten. Wouter: Dat je erbij staat en denkt: heb ik dat gemaakt?
De beloning:
Meubels maken is ambachtswerk. Je ziet gelijk wat je maakt. Wouter is meubelmaker geworden om dingen te maken van massief hout, waar klanten blij van worden. Dat is precies wat ze bij De Stoof doen. Je zou kunnen zeggen dat Wouter in de werkplaats aan de Stompwijkseweg zijn bestemming heeft gevonden. Het stemt hem trots. De ultieme beloning krijgt hij als hij ‘op klus’ gaat. Wouter: Je ziet je product in het interieur staan. Als er dan ook een tevreden klant naast staat, dan is de cirkel rond.
De Stoof denkt mee
De meeste klanten die binnenkomen, weten al wat ze willen. Maar als ze naar buiten lopen, weten ze pas écht wat ze willen. Dat is het kenmerkende van De Stoof, volgens Wouter: het meedenken. En als het meubel de werkplaats verlaat, hoopt hij dat ze denken: netjes geholpen, keurig gemaakt en mooie kwaliteit.Nog wensen voor de toekomst?Wouter: Ik mag elke dag leuke dingen maken en klanten blij maken. Ik ben een tevreden mens.
In het allereerste logo van Meubelmakerij De Stoof was een afbeelding van een schaaf verwerkt, zoals te zien is op de bezorgauto. In de loop der jaren is ons logo verschillende keren aangepast. Voor ons jubileumjaar hebben we de schaaf opnieuw verwerkt in het logo
Foto: Verkoopster Purdy.
‘Warmte en thuiskomen in een huis dat bij je past.’
Gastvrijheid is warmte geven:
Haar horeca-ervaring kwam goed van pas toen ze in 2017 bij De Stoof begon. Want ook in de showroom draait alles om gastvrijheid. Purdy: Bezoekers moeten zich hier thuis voelen en met een warm gevoel de deur uitgaan. Voor haar is dat het Stoofgevoel. Dat gevoel van warmte past in haar ogen heel erg bij het familiebedrijf. Purdy: Het is een hechte groep. Iedereen voelt zich op zijn plek en probeert elkaar erbij te betrekken. Daar mag het familiebedrijf, wat Purdy betreft, best trots op zijn. Sterker nog, ze denkt dat de klant dat merkt. In de showroom, maar net zo goed bij het plaatsen. Een praatje maken met de mensen, een mooi product neerzetten; het geeft allemaal warmte.
De verwachtingen overtreffen
Een meubel maken is een heel proces. Dat beseffen mensen niet altijd. Purdy vertelt dan ook graag hoe een meubel tot stand komt en dat De Stoof voor maatwerk een mooie prijs-kwaliteitverhouding biedt. Soms laat ze haar klanten bij de werkplaats naar binnen kijken. Dat boeit en wordt gewaardeerd. Of ze stuurt foto’s naar de klanten om hen op de hoogte te houden. De 3D-tekeningen van De Stoof benaderen zoveel mogelijk het eindresultaat, qua kleur, afmetingen, noem maar op.
Dat het tot het eind toe spannend blijft, weet Purdy uit ervaring. Voor haar eigen zolderkamer liet ze haar collega’s een kast op maat maken. Het eindresultaat overtrof alles. Dat wenst ze ook haar klanten toe. Het gevoel dat alles samenvalt en dan nóg mooier.
Het verhaal van De Stoof
Purdy: Het verhaal van De Stoof overtuigt, want heel vaak komen klanten terug. Dat een klant een vaste klant wordt, is het mooiste compliment dat je kunt krijgen.
Foto: Meubelmaker Pepijn.
‘Gezellig. Leuke dynamiek en mooie meubels.’
Over zeven weken stage:
Als vierdejaars student aan het Hout- en Meubileringscollege zette Pepijn in september 2021 voor het eerst voet in de werkplaats. Nog een paar weken te gaan, dan zit zijn stage er weer op. Maar als het aan Pepijn ligt, komt hij nog een keer terug. Vanaf het begin draaide hij vol mee in het team. Zo werkte hij mee aan een kamerbrede linnenkast van plaatmateriaal en een nis van massief hout waar je in kan zitten. Pepijn: Dat was gaaf. Zo’n groot ding! Al gauw kreeg hij zijn eerste tekening in de handen geduwd.
Een collega nam de bediening van de CNC-machine voor zijn rekening, maar voor de rest maakte hij het meubel helemaal zelf. Daarna volgden meer eigen projectjes. Geen probleem als hij het even niet weet. Het team staat altijd voor hem klaar. De Stoof als leerbedrijf:De Stoof is een leerbedrijf en dat maken ze waar. Behalve volwaardig meedraaien in een drukbezet team, leert Pepijn dingen die hij op school nog niet had gedaan. Sponningen en groeven maken met een stationair frees bijvoorbeeld. Dat er bij De Stoof nog relatief veel met massief hout gewerkt wordt, was een aangename verrassing voor Pepijn. Daardoor staat hij regelmatig massief hout te zagen. Dat was er op school ook niet bij.
Verder merkt Pepijn dat iedereen zijn eigen manier van werken heeft, bijvoorbeeld bij het frezen van laatjes. De meest ‘chille’ werkwijzen neemt hij mee op zijn professionele meubelmakerspad.
De Stoof in de toekomst:
Pepijn: Ik verwacht, meer strakke meubels, meer gebruik van plaatmateriaal en meer werk voor de CNC. En qua techniek, tja, misschien kastdeuren die je met een afstandsbediening opzij kunt laten schuiven? Eigenlijk best gaaf. Vanavond direct even googelen!
Drie jaar na de oprichting van Meubelmakerij De Stoof openden we onze eerste showroom aan de Damlaan in Leidschendam; een gebouw dat we in 1985 volledig hebben gerenoveerd om ruimte te maken voor bijvoorbeeld bankstellen.
Foto: Meubelmaker Frans
Schoonheid is wat waard
De Stoof brengt sfeer en geluk. Zo ziet Frans het. Geluk omdat de klant iets in de showroom ziet wat hij mooi vindt. Geluk omdat er daarna meegedacht wordt en er iets gecreëerd wordt in de werkplaats. En geluk omdat het tot slot bij de klant thuis komt te staan.
Of dat geluk duur is? Welnee. Frans: Onze klanten kopen het product van vakwerk. Schoonheid ontstaat niet vanzelf. Dat is wat waard.
‘Sfeer, warmte en gezelligheid. Kortom: een warm bad.’
Over hout en dat ene meubelHout straalt warmte uit, laat zich fijn bewerken en prikkelt de reukzin. Grenen ruikt anders dan notenhout, notenhout weer anders dan kersen. Dat is het mooie van hout. Elke soort heeft zijn eigen karakteristieke eigenschappen en alle soorten zijn Frans lief. Als hij toch moet kiezen, dan wordt het warm kersenhout, met van die typische gomvlekjes. Het roept een meubelstuk in herinnering dat hem altijd bijzonder is bijgebleven: een kersenhouten vitrinekast. Met een onderkast met hout-op-houtlades en deuren; een bovenkast met deuren en ruiten. Die kast had alles. Dat smaakte naar meer.
De uitdaging en de toekomstFrans: Een ruw stuk hout bewerken tot een mooi meubel. Dat is dé uitdaging van elk project. Dan maakt het niet uit wat ik maak. Of het nu een boekenkast, een wastafel of een vitrinekast is. Maar het liefst zet Frans toch zijn tanden in een meubel waar hij zijn hoofd bij moet houden. Een vakkenkast bijvoorbeeld, met verspringende vakken. Projecten waar hoger programmeerwerk aan te pas komt.Frans is opgeleid met het zwaluwstaartje en de pen-en-gatverbinding. Dit is de tijd van de push-to-open-lades en televisieliften. Als hij een voorspelling mag doen voor de toekomst, dan verwacht hij dat het nog meer richting de gadgets gaat.